Sunday, December 21, 2008

Keje

Last week SMK dah start dah migration to a new ipx9000 ... start with SMK putrajaya ...
so aku pon kene standby gak la walaupun aku x involve secara langsung dengan SMK. Ari sabtu tuh aku pon kene standby la dekat putrajaya .... ubah skit skit system yang aku jaga untuk mengelakkan interuption semasa migration dijalankan .... tp lunch time aku ilang japs ... g makan kenuri aifah dekat bangi and Zu dekat labu .... dekat dekat koi 4 lebey baru la aku sampai kastam .... tp semua org da balik ... sib baik jumpa azwan ... dia bg tau yang semua org da balik .. huhu ... sib baik jpa dia .. kalo idak aku nek atas da x de sape ... koi 9 malam jumpa balik dekat kastam ..
malam tu dalam koi 9 stengah aku sampai kastam ... x de ape nak di buat lagi ... tgu uda siapkan dia nye part dulu .... 2 3 kali jugak la tengok dia belari masuk dalam server room tuh ... ade la tuh mende x kena ... dalam koi 12 lebey tu pas semua dah ready aku pon start la up kan balik system yang aku jaga nie ... hmmm memula tu ade la slightly problem ... tp uda keje da lama .... berlari lagi aku tgk dia .... hehe ... tp in the end semua da setel .... after that lebey kurang dalam koi 1 lebey baru semua setel ... dekat koi 2 gak la ..... yang tinggal time tu aku azwan izhan n uda je ... yang lain da x de ....
aku pon memecut la balik rumah ... hmm dkt dkt koi 3 gak la sampai ... takpe lepak minum teh dl ... lam koi 3 strengah tu baru la aku nek tido .... tengok sepupu sepupu n pakcik pakcik aku yang kecik tu bergelimpangan tido dekat depan tv .... tv x tutup ... hmmm x pe aku tutupkan ...
lam koi 4 tuh tepon aku bebunyi .... outbound tinggi ... hmm as i expected .... mende tu aku dah check dah sblm balik pg tu ...x pe itu bkn kte nye side ... x yah risau .... then tido la aku ... lam koi 6 pagi tu tepon bedering plak ... 2 3 kali gak la ... kastam gak ... same thing ... derang tukar syift tp mende tu x setel lagi ... takpe aku explain lagi ....
lam koi 7 lebey ade lagi kol .... mende yang same gak ... aku pon explain lagik .... then dalam dekat dekat koi 8 tuh baru la aku SMS notification that the system having a technichal problem ... huhu .. trus aku forwardkan dekat kengkawan aku .... so time to sambung tido .. hehehe .... sekali nak layan tido ... lam koi 9 ++ macam tu plak ade la jiran dok kt appartment aku tuh dok pecahkan lantai kot ... krek krek krek ... bising gak ar .... then koi 10 otai aku kol tanye pasal semalam tu .... aku pon explain la pasal semalam tuh ... pastu berusaha nak sambung tido ... tp x leh gak la ... golek golek golek golek gak pon x leh tido ... lam dekat koi 11 my dear call .... so lepak jap dalam pening pening tu ... mandi then baru kuar g dating .... huhu ... blur gak sehari tuh ... hehehe ... but its ok ... keje aku da memang mcm tu ... so bersyukur la dengan apa yang ada .... maybe aku rasa aku teruk ... tp dalam dunia nie ade lagi yang teruk dari aku .... so moral of the story ... bersyukur la dengan apa yang ada .... sesungguhnya tuhan tu maha kaya ... setiap satu yang terjadi tu ada hikmah disebaliknya .... renung renungkan lah ....
chiow....

0 Orang budak itam: