Tuesday, January 13, 2009

Pokok Nangka


Dulu masa kecik kecik dulu aku ada tanam pokok nangka nie depan umah aku .. sepatutnya ada 2 pokok nangka .. tp satu pokok tu da mati masa kecik .. maybe x cukup zat . tp x pa la .. satu idup pon jadi la .. sb masa tu umah nenek aku dekat kubor panjang tu byk pokok buah buah .. durian, rambutan, nangka, petai n memacam lagi la .. musim buah ja aku balik makan ja la .. pastu tgk bijik nangka nie bulat sangat aku pon amek la bawak balik ... tanam dalam pasu .. pastu dia tumbuh la ... so bila dia nak besaq aku pon pindah la pokok nie depan umah aku ... memandang kan pokok yang ditanam oleh majlis perbandaran time tu da mati depan umah aku ... so aku replace saja la ngan pokok nangka ... masa berlalu dari tahun ke tahun .. pokok nangka aku nie pon besaq dah la nie ... balik kg aritu aku tengok da ada buah da .. buah dia pon besaq gak la ... huhu ... menjadi jugak tangan aku nie ..

2 Orang budak itam:

K.Dally said...

uhuh.... hb akak tanam pokok jambu lak dpn rumah mak dia
sama umur la dgn umur perkahwinan

bla la lepas ni bercucuk tanam kat rumah sendiri

Hafiz Fahaza Ghazali said...

k.daly - hehehe ... janji ade hasil .. pokok bunga x de hasil