Thursday, January 8, 2009

Worms !!!

Today aku baru masuk opis ..... hmmmm byk gak keje kebelakangan nie .... semuannya serentak ... kelmarin dekat psmb dah kena virus ... satu psmb darurat .... semua x boleh buat keja ... x kira staff ke vendor ke pengarah ke .... all network to server n proxy ke internet being cut of at 4 or 5 o'clock petang tu .... so semua lepak buat keje memasing la ... keja yang x melibatkan internet. So petang tu after office hour bermulalah proses nk installation antivirrus yang baru. remove yang lama n install 'Panda'. So bila scan semua pc ... memacam virus la jumpa, worm la, trojan la ...
198 bijik pc kena install menda alah tu ... byk tuh .. sampai pagi install dekat pc ... kalo idak server x boley nak up. abeh pc server plak ... byk gak la ... ada 30 + bijik lebey server kt psmb tu ... dalam masa yang sama aku sambung la keja aku yang sepatutnya siap ... setup a new web server balik untuk psmb tu ... nak setup x dak la lama sangat ... tp nak copy data tu agak lama la ... so lepas nie better pakai 'Syntoy la nak synchronize data between server mcm tu.
Semua skali setel pagi tu ... dalam koi 5 40 pagi tu aku pon btolak la balik .... dok sebelah tido saja ... da laloq gila dah nie .... sampai umah pg tu aku tgk budak budak skolah dah pakai smart smart mandi wangi wangi nak tgu bas p skolah ... Aku ...? baru balik umah, pakai smart smart ... hehe .. tp busuk ... tanpa berlengah aku pon terus la melabuhkan badan kt katil ... huh .. memacam rasa .. sengal la, sakit sana sakit sini ... ptg baru terjaga ...
Bangun ptg tu mandi n siap siap la nak kuaq makan .... baru nak makan DNT kol ... hmmm x ada prob ... ok x pe .. makan dl ... setel makan balik umah dail up ... setel semua aku kuaq la plak p psmb ... sambung keja yang semalam x abeh tu ... sambung configure web server tu bagi abeh ... dah life da pon server tu ....
Malam tu alang alang dekat damansara tu ... aku pon p la dekat kota damansara ... nak jumpa cameraman .. nak book for my wedding .... semua dah di arrange oleh tunang aku ... aku nie mcm pengarah la plak .... p nak verify ngan vendor plak ... mcm masuk kick off meeting plak malam tu ... hehehe ... so letter of award pon da bg kepada vendor berkenaan ... so project dateline memang keja sangat ... 4 bulan ja lg ... hehehe ...
Wokesh la ... time to sambung keja ...

0 Orang budak itam: